NOVOSTI MAPU:
Objavljena znanstvena knjiga

Znanstvena knjiga Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi, autorica izv. prof. dr. sc. Sabine Vidulin, doc. dr. sc. Marlene Plavšić i doc. dr. sc. Valnee Žauhar objavljena je 18. svibnja 2020. u izdanju Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Muzičke akademije u Puli i Filozofskog fakulteta u Rijeci. Recenzije potpisuju prof. dr. sc. Blanka Bogunović, prof. dr. sc. Senad Kazić, prof. dr. sc. Dubravka Miljković i izv. prof. Branka Rotar Pance.

U knjizi se elaborira novi pristup slušanju glazbe u osnovnoj općeobrazovnoj školi. Spoznajno-emocionalni pristup potiče cjelovito doživljavanje glazbe te uključuje učenike u aktivniji angažman tijekom slušanja glazbe. Empirijski je provjeren i rezultati, predstavljeni u knjizi, pokazuju njegove prednosti. Takav višemodalni pristup, na dokazima utemeljen, po koracima je prikazan u knjizi u primjerima artikulacije nastavnoga sata Glazbene kulture.

Knjiga obuhvaća pet poglavlja i dodatke. U prvom se opisuje fenomen slušanja glazbe, daje se pregled tradicije slušanja glazbe u školi u Hrvatskoj i prikazuje se trenutačno stanje. Drugo poglavlje elaborira višemodalno slušanje i razumijevanje glazbe te navodi neke primjere njegove primjene. Treće poglavlje predstavlja spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe s naglaskom na njegovoj provedbi u glazbeno-pedagoškom kontekstu. U četvrtom su poglavlju detaljno razrađene četiri priprave koje slijede taj pristup. Završno, peto poglavlje, donosi rezultate istraživanja u školi i u njemu su uspoređeni standardni i spoznajno-emocionalni pristupi. Knjigu obogaćuju crteži koje su izradili učenici potaknuti slušanjem skladbi. U Dodacima se nalaze priprave studentice i učitelja te čine prilog osuvremenjivanja nastave glazbe u školi.

Vrijednost knjige, osim korelacije praktičnog i teorijskog te stručnog i znanstvenog sagledavanja fenomena, ogleda se u proširenom krugu suradnika, studenata i stručnjaka koji su doprinijeli implementaciji pristupa u praksi i konačnom oblikovanju rukopisa.

Osobito zahvaljujemo studentima: Teni Andrijević, Ani Bučko (autorici jedne priprave), Dajani Burić, Matei Dujmović, Iloni Kos, Antonelli Mendiković-Đukić, Emi Ulemek, Matiji Vabecu i Ani Žauhar na pripremi audiosnimaka, koreografije, notnih priloga i upisa podataka iz upitnika.

Isto tako, zahvaljujemo alumnima Muzičke akademije u Puli koji su sudjelovali u istraživanju sa svojim učenicima: Štefici Čeh, Martini Mahić, Adamu Mokos-Pazmanu, Saši Šimiću, Mireli Šprajc, Veroniki Terzić, Maji Vočanec te autorima priprava Nikoli Habeku i Slavici Kelemen.

Popis obavijesti