Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Održan Sedmi međunarodni simpozij...

Od 13. do 15. svibnja 2021. godine u virtualnom okruženju održan je Sedmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga. Prijavilo se 292 sudionika iz 22 države. Osim iz Hrvatske, pratili su ga sudionici iz Albanije, Austrije, Belgije, Bosne i Hercegovine, s Cipra, Crne Gore, Grčke, Francuske, Irske, Italije, Izraela, Kosova, Litve, Mađarske, Njemačke, Poljske, Sjedinjenih Američkih Država, Slovenije, Srbije, Turske i Velike Britanije.

Prvi dan obilježen je Svečanim otvaranjem na kojemu su govorili Prorektorica za studente, obrazovne programe i suradnju, izv. prof. dr. sc. Mirjana Radetić-Paić, Dekan Muzičke akademije u Puli, izv. prof. art. Dražen Košmerl, predstavnici najvećih europskih glazbenih udruga, dr. Isolde Malmberg (EAS), dr. Stefan Gies (AEC) i dr. Bogunović (RnPM). Simpozij je nakon uvodničara otvorila predsjednica Znanstvenog i Organizacijskog odbora, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin.

Pozvano predavanje održao je Stefan Gies na temu novih paradigmi u glazbenoj pedagogiji čime je ilustrirao kakve se promjene očekuju u sektoru i koje su mogućnosti djelovanja. Nakon toga uslijedila je prva glazbenopedagoška sesija u kojoj su izlagale Gwen Moore iz Irske na temu korištenja pristupa Music Futures, Marina Gall iz Velike Britanije na temu inkluzivnosti u obrazovanju učitelja glazbe, dok su Marita Kerin i Lorraine O Connell iz Irske govorile o utjecaju bolesti COVID-19 na glazbenu praksu. Uslijedila je sesija Sociologija glazbe koju su pripremili njemački znanstvenici. Andrea Welte i Corinna Eikmeier izlagale na temu glazbene improvizacije s mladim useljenicima. Kolege Verena Bons, Johanna Borchert, Thade Buchborn i Wolfgang Lessing ukazali su na to kako članovi Musikvereine doživljavaju svoj rad unutar glazbenih obrazovnih ustanova, dok je Peter Mall govorio o glazbenom obrazovanju u postmodernom društvu.

Nakon glazbenoga programa koji su pripremili profesori i studenti Muzičke akademije u Puli, a koji je prikazivan tijekom trodnevnog simpozija u pauzama s izlaganja, u popodnevnoj sesiji Muzikoterapije sudjelovale su kolegice iz Slovenije i SAD-a. Albinca Pesek govorila je o neuropsihološkoj akustičkoj metodi dr. Alfreda Tomatisa, Špela Loti Knoll o susretu dvaju identiteta, terapeut vs. glazbeni pedagog, dok je Lysa Jean Farmer sudionike upoznala s Crystal Sound Balancing metodom.

Prvi dan Simpozija završen je predstavljanjem dviju knjiga. Knjigu koja proizlazi iz istraživačkog projekta provedenog u osam europskih država naziva Škole na koncertima: „ugađanje“ za glazbeno iskustvo, prikazali su urednici Andreas Bernhofer, Peter Mall i Sabina Vidulin. Znanstvenu knjigu Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi predstavile su autorice knjige Sabina Vidulin, Marlena Plavšić i Valnea Žauhar, a o knjizi su govorili recenzenti Senad Kazić, Blanka Bogunović i Branka Rotar Pance. Predstavljanje knjige vodila je Lada Duraković.

Drugi dan Simpozija (14. 5. 2021.) započeo je sesijom Obrazovni istraživački projekti. O europskom istraživačkom projektu Škole na koncertima govorili su Sabina Vidulin (Hrvatska), Andreas Bernhofer (Austrija), Peter Mall (Njemačka) i Gabriela Karin Konkol (Poljska), nakon čega su uslijedila izlaganja kolega s austrijskog Mozarteuma: Anna Maria Kalcher govorila je o glazbenoj kreativnosti, Christoph Blatzer o načinima vježbanja metodom biofeedback, Elisabeth Eder o strategijama memoriranja glazbe, dok su Andreas Bernhofer i Mathias Märzinger istaknuli važnost učeničkih koncertnih doživljaja.

Nakon glazbenih točaka u sesiji Psihologija glazbe o izazovima profesionalnog razvoja izlagao je kolega Michele Biasutti iz Italije dok je Anna Antonina Nogaj iz Poljske govorila o učenicima s posebnim potrebama. Blanka Bogunović iz Srbije upoznala nas je s doprinosom roditelja motivaciji i vježbanju na početku učenja instrumenta, a kolegice iz Slovenije Katarina Habe i Tanja Kajtna o razlikama u subjektivnom doživljaju dobrobiti tijekom lockdowna između studenata glazbe i sporta. Kolegice iz Hrvatske, Ana Butković i Ilijana Modrušan govorile su o odnosu osobina ličnosti i sigurnosti u sebe kod studenata muzičke akademije, dok su Nikolina Levak i Valnea Žauhar propitivale odnos glazbenih preferencija i navika slušanja glazbe kod srednjoškolaca.

Zadnja sesija drugoga dana posvećena je ponovno glazbenoj pedagogiji. Sabina Vidulin izlagala je na temu holističkog pristupa slušanju glazbe iz vizure općeobrazovne, srednje i glazbene škole, Vesna Svalina na temu primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u instrumentalnoj glazbenoj nastavi, a kolegica iz Crne Gore, Jelena Martinović Bogojević usporedila je kompetencije učitelja glazbe iz Crne Gore i Slovenije. U zadnjem bloku drugog dana izlagala je Branka Rotar Pance (Slovenija) na temu Glazbene olimpijade, Judit Varadi s temom Glazba u zraku i Kent Peter Nelson o studiji slučaja o strategijama učenja glazbenika s disleksijom, dok je njegov gost ukazao na vlastiti životni put kao glazbenik disleksičar.

U subotu (15. 5. 2021) održana su izlaganja iz dviju sesija: Muzikologije i Solfeggia, a predstavljen je i Zbornik Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 7 (urednica: Sabina Vidulin), te je Okruglim stolom i generiranjem zaključaka Simpozij službeno zaključen.

U sesiji Muzikologije izlagale su  kolegice iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije i Srbije. Ivana Tomić Ferić i Katica Burić Ćenan govorile su o povijesti glazbenog obrazovanja u Kraljevini Dalmaciji, Lana Šehović Paćuka o putovima glazbene edukacije žena u austrougarskom Sarajevu, Lada Duraković o glazbenom odgoju u Puli u srednjim školama pod talijanskom upravom, Darja Koter o ulozi muzikoloških predmeta u povijesti ljubljanske akademije. Ira Prodanov, Nataša Crnjanski i Milan Milojković upoznali su sudionike s radionicom Umjetnost-komunikacija-mediji, dok je Jelka Vukobratović govorila o vezama muzikologije i glazbene pedagogije.

U sesiji Solfeggio sudjelovali su stručnjaci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Srbije. Senad Kazić i Nerma Hodžić-Mulabegović govorili su o pitanju uspješnosti kontinuirane provedbe online-nastave solfeggia, Katarina Zadnik o učenju na daljinu, Milena Petrović i Sara Savović o solfeggiu kao sveučilišnoj e-učionici. Admir Kustura propitivao je mogućnosti EarMaster Cloud platforme dok je Zlata Životić izlagala o prednostima i ograničenjima vokalne interpretacije u online-nastavi solfeggia.

Predsjednica Znanstvenoga i Organizacijskoga odbora, ujedno i utemeljiteljica Simpozija, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin izjavila je da iako je simpozij pripreman u posebnim okolnostima i uz specifičan način organizacije, novi koncept pokazao se iznimno uspješan: sedam područja, osam voditelja sesija, ciljani odabir izlagača (po pozivu), partnerstva s međunarodnim udrugama, izlaganja i koncerti, a sve s ciljem predstavljanja novih istraživanja te edukacije studenata i profesora glazbe. S obzirom na iznimno velik odaziv sudionika i čestitki, iskazanom zadovoljstvu i visokim ocjenama koje je Simpozij dobio, Odsjek za glazbenu pedagogiju Muzičke akademije u Puli ponovno se pokazao važnim promicateljem kvalitete i inovacija na području glazbe u Hrvatskoj, regiji i Europi.

Zahvaljujemo članovima znanstvenog i organizacijskog odbora, mnogi su već navedeni kao izlagači i voditelji sesija pa ćemo istaknuti uz njih i kolegice Sofiju Cingula, Mariju Kuhar Šoša, Anu Bučko te kolege Dražena Košmerla i Darija Kukuljana. Zahvaljujemo i umjetnicima koji su sudjelovali u glazbenom programu: Akademski mješoviti zbor, Komorni orkestar, Ana Žalac, Andrea Rojnić, Stjepan Horvat, Ivor Javor-Korjenić, Julijan Škraban, Mario Đura, Silvio Grden, David Kumpare, Sandro Vešligaj, Elda Krajcar Percan, Franko Božac, Hrvatska filharmonija, Marija Kuhar Šoša, Hrvatski komorni orkestar, Sofija Cingula, Lana Bubaš, Petar Hlašč, Samanta Stell, Sandro Vešligaj, Nenad Mirt,  Sebastian Stell, Dražen Košmerl, Marija Ticl, Patrik Andreja, Tena Bevčar, Romina Peti, Nuo Cheng, Nicole Vidak, David Kumpare, Orchestra Camerata Austriaca, Charlene Farrugia Božac, Laura Marin, Akademski harmonikaški orkestar, Irina Subašić, Karmen Antunović, Ema Delač, Josip Krajačić, Lovro Matešin.

Više na web i facebook stranici Simpozija:

Naši partneri

Popis obavijesti