KORISNE POVEZNICE
Sedmi forum studenata glazbene pedagogije održan je 11. i 12. svibnja 2021. godine, u međunarodnom izdanju. Svoje radove izložilo je 14 predstavnika iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Crne Gore i Poljske, a osim u zanimljivim predavanjima mladih glazbenih pedagoga, sudionici su uživali i u umjetničkom programu koji su pripremili studenti Muzičke akademije u Puli.
Sedmi međunarodni forum studenata glazbene pedagogije započeo je himnom Foruma koju su osmislili i realizirali bivši i sadašnji studenti Muzičke akademije.
Forum su otvorili dekan Muzičke akademije u Puli, izv. prof. art. Dražen Košmerl, te predstojnica Odsjeka za Glazbenu pedagogiju i pokretačica projekta, izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin.
Na prvom danu Foruma predstavljeno je šest studentskih radova raspoređenih u tri sesije, a nakon svake sesije uslijedio je glazbeni predah, jedna ili dvije umjetničke točke koje su uz pomoć svojih mentora pripremili studenti pulske Akademije.
Prvi rad na ovogodišnjem forumu izložila je Marija Brković, studentica Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku. U radu je predstavila primjere realizacije nastave Glazbene umjetnosti i glazbenih izvannastavnih aktivnosti koje budući glazbeni pedagozi mogu ostvariti koristeći svoj kreativni potencijal i dodatni trud i angažman. Promjene koje donosi takva nastava, usmjerene su prema poticanju učenika na aktivno bavljenje glazbom, ali i prema povezivanju s lokalnom zajednicom. Također, studentica se dotaknula i mogućnosti korištenja društvenih mreža u obrazovne svrhe, s mogućim integriranjem u nastavu glazbe.
Rezultate svog istraživanja provedenog prošle godine predstavile su Joanna Zając, Kinga Kordeczka i Kaja Duda, studentice Muzičke akademije Stanisław Moniuszko u Gdańsku, a istraživanje je bilo usmjereno na specifičnosti i uspješnost online nastave u poljskim osnovnim školama.
Drugu sesiju otvorila je studentica s Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, Sara Savović. Sudionicima je približila proces stvaranja dječje pjesme koja je temelj glazbenog obrazovanja te je prvo glazbeno iskustvo velikom broju djece. Način realizacije je predstavila na autorskim primjerima koje je prethodno koristila u nastavi.
Nakon dinamične rasprave, svoj je rad predstavila Agnieszka Waśniewska, studentica s Muzičke akademije Stanisław Moniuszko u Gdańsku koja ujedno radi kao profesorica poljskog jezika i glazbe. U radu je predstavila svoje viđenje i iskustvo nastave na daljinu te podijelila sa sudionicima Foruma intrigantne i korisne savjete.
U trećoj sesiji bile su predstavljene teme s područja nastave Solfeggia. Jedna od predstavnica Muzičke akademije Cetinje, Denisa Zaimović, govorila je o načinima na koje se dorski modus može obraditi u suvremenoj nastavi Solfeggia, pri čemu je koristila konkretne autorske primjere, ali i primjere iz popularne i umjetničke glazbe temeljene na spomenutom modusu.
Zatim je Ivona Pejčinović, studentica na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, prikazala način na koji je moguće samostalno pripremiti i realizirati višeglasne primjere koji se obrađuju u online nastavi Solfeggia. Tim je izlaganjem zaključen prvi dan Foruma.
Drugi je dan započeo je virtualnom šetnjom po Puli. S obzirom da iz epidemioloških razloga gosti sudionici nisu bili u mogućnosti doputovati u Pulu, studenti Muzičke akademije snimili su edukativni video čija je svrha bila provesti sudionike gradom te ih upoznati s poviješću, znamenitostima i pokojom legendom.
Tijekom drugog dana Foruma izloženo je pet studentskih radova te je održano predstavljanje Zbornika studentskih radova.
Predstavnica pulske akademije Marta Šarec, izlagala je o beskontaktnim i računalnim glazbenim igrama koje ne zahtijevaju blizak fizički kontakt učenika, što osobito odgovara pandemijskoj situaciji. Osim što je predstavila konkretne glazbene igre, Marta se u svojem izlaganju osvrnula i na prednosti i nedostatke glazbenih igara u “normalnim” okolnostima i onih u beskontaktnim okolnostima.
Tamara Senić, studentica Muzičke akademije Cetinje, prikazala je autorsku glazbenu dramatizaciju Petar Pan kroz koju učenici na satu Solfeggia utvrđuju znanje o C-dur i prirodnoj molskoj ljestvici, osvješćuju ritmičke pojave, razvijaju muzikalnost, sviraju na Orffovom instrumentariju te se izražavaju kroz pokret. Isto tako, osvrnula se na ulogu i značaj glazbenih igara u okviru nastave predmeta Solfeggio.
U posljednjoj sesiji predstavljena su tri rada. Započele su ju studentice Akademije za glazbu u Ljubljani koje su prezentirale primjer dobre prakse uzimajući u obzir nove didaktičke pristupe u nastavi teorije glazbe na daljinu, a riječ je o poučavanju intervala kroz slovensku tradicijsku pjesmu. Studentice Doris Keršič i Vanessa Večko su za vrijeme predavanja svirale i pjevale te su time ostali sudionici bili potaknuti na interaktivno sudjelovanje u učenju intervala.
Treći predstavnik Muzičke akademije Cetinje, Filip Ćabak, u svojem je izlaganju objedinio tri značajke: folklornu melodiku, improvizaciju popraćenu kreativnošću i suvremenu tehnologiju u obliku mobilne aplikacije Seqvence - Drum Machine. Detaljno je objasnio autorsku kreativnu vježbu “Moć improvizacije” kojom učenici na nastavi Solfeggia mogu improvizirati i to uz ritmički obrazac koji također mogu sami osmisliti.
Završno izlaganje Sedmog međunarodnog Foruma glazbenih studenata u Puli održala je Marija Anđela Biondić, studentica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Marija je provela istraživanje na temelju studijskih programa akademija u Beču i Zagrebu te upoznala sudionike sa sličnostima i razlikama studija glazbene pedagogije na spomenutim institucijama.
Nakon kraće pauze uslijedilo je predstavljanje Zbornika studentskih radova koji su bili prezentirani u sklopu Foruma. Predstavljanju su nazočile urednice izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin i studentica Marta Šarec, kao i recenzentice izv. prof. dr. sc. Jelena Martinović Bogojević i doc. dr. sc. Vesna Svalina. Tijekom predstavljanja se govorilo o povijesti izdavanja zbornika studentskih radova u izdavaštvu Sveučilišta Jurja Dobrile i Muzičke akademije u Puli, o uredničkim i recenzentskim angažmanima te o samom zborniku “Glazbena nastava modernog doba: čemu težimo i kuda idemo?”.
Zanimljive diskusije pokazale su veliki interes za predstavljene teme, a dvodnevno je događanje, kojemu je prisustvovao velik broj slušatelja i gledatelja, gotovo devedesetak iz zemlje i inozemstva, zaključen Himnom Foruma.
IZLAGAČI
UMJETNIČKI PROGRAM
Muzička akademija u Puli
A: Rovinjska 14
52100 Pula
Hrvatska
T: +385 52 377 503
F: +385 377 502
E: mapu-ured@unipu.hr
W: mapu.unipu.hr
Pristupačnost