Zbornik radova Prvog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes
Tema: Obrazovanje učitelja glazbe u svjetlu sadašnjih i budućih promjena u glazbenom obrazovanju
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za glazbu
Godina izdanja: 2009.
Urednica: Sabina Vidulin-Orbanić
Baza: RILM
Radovi u zborniku prilog su teorijskom razmatranju glazbenih odgojno-obrazovnih pitanja i doprinos podizanju društvene svijesti o značenju glazbenog obrazovanja i njegovoj vrijednosti u hrvatskom društvu. Uz uvodni referat na osnovnu temu simpozija raspon tema obrađenih u 14 radova dotiče područja glazbenog obrazovanja odgojitelja, uloge učitelja u suvremenoj školi, HNOS-a i permanentnog obrazovanja učitelja glazbe, nacionalnog kurikuluma i obrazovanja učitelja, razvoja nastave glazbe u Hrvatskoj u drugoj polovici XIX. stoljeća, glazbene edukacije kao važnog čimbenika u sustavu vrijednosti djeteta, značaja glazbenog obrazovanja u inkluzivnom odgojno-obrazovnom procesu, dotiče iskustva Bolonjskog procesa, pitanja harmonije i solo pjevanja u obrazovanju glazbenih pedagoga, glazbe kao poticaja u radu s učenicima s posebnim potrebama te univerzalnoj filozofiji glazbenog obrazovanja. Uza znanstvene i stručne radove, dodatak zborniku čini i opis (nove) tehnike poučavanja solfeggia i sažetak dviju radionica.
- Prvi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (25.-26.9.2011.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Drugog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 2 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 2
Tema: Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za glazbu
Godina izdanja: 2011.
Urednica: Sabina Vidulin-Orbanić
Baza: RILM
Obuhvaćeni su opći, pedagoški i sociološki aspekti uporabe nastavne tehnologije u glazbenoj nastavi. Radovi obuhvaćaju način uporabe i primjenu nastavne tehnologije, ulogu videokomponente, audiouređaja i web izvora u nastavi. Definiraju se nove tehnologije i digitalni resursi u nastavi pjevanja, proučavaju se pitanja udžbenika i suvremenoga e-poučavanja. U radovima se utvrđuju pedagoško-muzikološki aspekti korištenja medija u nastavi, objašnjava se način rada sa slijepim učenicima u nastavi solfeggia te donosi opis hibridnoga tečaja blok-flaute. Tumače se kompjutorske igre za djecu i analizira se glazba u animiranim filmovima. U sklopu osnovnoga obrazovanja analizira se utjecaj pokreta na glazbenu edukaciju te interaktivno učenje u informatičkom okružju. Uporaba web izvora u nastavi i moderne tehnologije u glazbenom poučavanju teme su kojima se opisuje rad u srednjoj školi. Korištenje suvremene tehnologije pri realizaciji metodičkih i povijesnih kolegija orijentirano je na visokoškolsko obrazovanje.
- Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (23.-24.9.2011.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Trećeg međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 3
Tema: Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Odjel za glazbu
Godina izdanja: 2013.
Urednica: Sabina Vidulin-Orbanić
Baza: RILM
Najviše radova posvećeno je mogućnostima interdisciplinarnosti u sustavu primarnog obrazovanja (16), zatim stručnog glazbenog obrazovanja (9), prožimanju glazbe s drugim disciplinama i područjima (7), načinima interdisciplinarnog povezivanja sadržaja u sekundarnom obrazovanju (6) te terapijskim učincima glazbe na djecu s posebnim potrebama (4). Činjenica jest da je interdisciplinarnost, ne samo suvremena, već i važna sastavnica današnjega obrazovnog sustava u vertikali, koja nudi brojne načine prožimanja srodnih i nesrodnih disciplina i područja. Sličnost i različitost, otvorenost i zatvorenost, prava i prividna korelacija, formalna i neformalna komparacija, glazbena i neglazbena mogućnost povezivanja sadržaja, obilježja su kojima autori propituju interdisciplinarne veze između glazbe i ostalih glazbenih i izvanglazbenih područja i disciplina.
- Treći međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (18.-20.4.2013.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Četvrtog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 4 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 4
Tema: Sinteza tradicionalnog i suvremenog u glazbenom odgoju i obrazovanju 21. stoljeća
Izdavač: Umjetnička akademija u Splitu
Godina izdanja: 2016.
Urednica: Vito Balić i Davorka Radica
Baza: RILM
Zbornik je podijeljen u šest područja: Glazbena kultura, s temama iz općeg obrazovanja; Kurikuli, s propitivanjem planova i programa glazbene nastave; Psihologija i instrumentalna pedagogija; Glazbeno obrazovanje, s propitivanjem teorijskih glazbenih disciplina; Etnomuzikologija i Povijest, s pozornošću usmjerenom na različite aspekte glazbenog obrazovanja.
- Četvrti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (15.-17.5.2015.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Petog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 5 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 5
Tema: Budućnost glazbene nastave: diskursi o pedagogiji u glazbenoj umjetnosti
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli
Godina izdanja: 2017.
Urednica: Sabina Vidulin
Baze: RILM, EBSCO
Činjenica je da suvremena pedagoška stremljenja pretpostavljaju uvažavanje cjelovitog pristupa obrazovanju učenika, prevazilaženje krutih podjela različitih područja i disciplina te njihovo interdisciplinarno povezivanje. Nezaobilazne točke diskursa u odgoju i obrazovanju postaju umrežavanje, integrativno učenje i partnerstvo. Središnja tema je povezivanje dvaju naizgled udaljenih područja – pedagogiju, kao društvenu znanost, i glazbu, kao umjetnost. U fokusu su bila pitanja o statusu pedagogije u glazbenoj umjetnosti te prednostima i ograničenjima njihove povezanosti. Ispitana su stajališta glazbenih pedagoga o smislu i ciljevima glazbenog odgoja i obrazovanja, kreiranju dijaloga između umjetnosti i znanosti, pomirivanju logičnog i racionalnog s intuitivnim, empirijskog s osjetilnim. Istraženi su modeli suradnje učitelja, nastavnika i profesora različitih pedagoških i umjetničkih predmeta/kolegija, stavovi o modusima premošćivanja rascjepa između poučavanja teorijskih glazbenih disciplina i glazbe kao umjetnosti, kao i pronalaženju mogućeg zajedničkog nazivnika za poučavanje glazbe.
- Peti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (18.-20.5.2017.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Šestog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 6 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 6
Tema: Glazba u školi – stanje i perspektive
Izdavač: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Godina izdanja: 2020.
Urednica: Vesna Svalina
Baze: RILM, EBSCO
Radovi su podijeljeni u sljedeće cjeline: Izazovi glazbenoga obrazovanja, Glazba i glazbeno obrazovanje u osnovnim i srednjim školama, Glazbeno obrazovanje na visokoobrazovnim institucijama, Učenje glazbe u glazbenim školama, Glazbeno obrazovanje odraslih i Glazbeni projekti. Šest je radova objavljeno u časopisu „Život i škola“, vol. 64, br. 2. Radovi iz zbornika koristit će učiteljima i nastavnicima glazbe sa svih razina odgoja i obrazovanja te potaknuti znanstvenike koji se bave glazbenom pedagogijom na neka nova teorijska promišljanja i nova znanstvena istraživanja.
- Šesti međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (Osijek, 11.-13.4.2019.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Sedmog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 7 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 7
Tema: Multidisciplinarna susretišta: istraživanja glazbenoga odgoja i obrazovanja
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija
Godina izdanja: 2021.
Urednica: Sabina Vidulin
Baze: RILM, EBSCO
Od ukupno 29 radova osam ih je iz područja Glazbene pedagogije, šest iz Muzikologije, pet iz Solfeggia, pet iz Psihologije glazbe, dva iz Sociologije glazbe te tri iz područja Obrazovnih istraživačkih projekata. U poglavlju vezano uz glazbenu pedagogiju propituju se neka od područja glazbene pedagogije čija istraživanja prate potrebe suvremenoga poučavanja: od motivacijskih aspekata glazbenih natjecanja darovitih učenika, samoprocjene kompetencija učitelja, utjecaja umjetničkoga online-obrazovanja, istraživanja uporabe IKT-a u obrazovanju, daju se preporuke za učenje profesionalnih glazbenika s disleksijom itd. U poglavlju koji obuhvaća radove iz muzikologije razmatraju se dosad slabo istražene pojedinosti povezane s nastavom glazbe u prošlosti Hrvatske te Bosne i Hercegovine, propituje nastava povijesti glazbe, kao i izazovi transfera muzikoloških znanja na visokoškolskim ustanovama u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji. U poglavlju o solfeggiu ukazuje se na neke važne trendove online-nastave, analiziraju novi digitalni pristupu te daje uvid u suvremenu strategiju slušanja glazbe prema spoznajno-emocionalnome pristupu. U radovima iz poglavlja vezano uz psihologiju ukazuje se na dobrobiti sudjelovanja u suradničkoj edukaciji, na kompetencije učitelja glazbe u poučavanju učenika glazbenih škola, na važnost roditeljskih poticaja, predstavljaju se rezultati istraživanja o odnosu navika slušanja glazbe i glazbenim preferencijama. Prilozi poglavlja iz sociologije glazbe raspravljaju o utjecaju postmodernoga mišljenja i djelovanja na glazbeno obrazovanje te se predstavlja projekt ImproKultur, dok se u radovima koji se odnose na obrazovne istraživačke projekte pažnja posvećuje istraživačkim projektima iz različitih područja glazbenoga obrazovanja.
- Sedmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (13.-15.5.2021.)
- Prilog: Zbornik
Zbornik radova Osmog međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga
Naziv publikacije: Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 8 / Music Pedagogy in the Context of Present and Future Changes 8
Tema: Glazba i dobrobit u obrazovanju i umjetnosti
Tema: Multidisciplinarna susretišta: istraživanja glazbenoga odgoja i obrazovanja
Izdavač: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija
Godina izdanja: 2023.
Urednica: Sabina Vidulin
Baze: RILM, EBSCO
Ukupno 27 radova koje potpisuje 41 autor/suautor podijeljeno je u tri cjeline: Pristupi poučavanju i učenju glazbe (10 radova), Nastava glazbe: dobrobit, analize i komparativni pristupi (10 radova) te Sociokulturni i psihološki aspekti glazbenoga obrazovanja (7 radova). Osmi zbornik radova s Međunarodnoga simpozija glazbenih pedagoga jedan je u nizu publikacija kojom se promoviraju mladi/novi stručnjaci i znanstvenici koji, uz bok renomiranim kolegama iz uže struke, istražuju i objavljuju svoje radove i čine ih dostupnima široj društvenoj zajednici. Čitatelj koji je željan učenja i usavršavanja zasigurno će u ovome zborniku pronaći radove koji će mu u tome pomoći.
- Osmi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga (4-6.5.2023.)
- Prilog: Zbornik