KORISNE POVEZNICE
Zvanje: | izvanredni profesor |
Lokacija: | Kabinet 13 |
Telefon: | +385915669403 |
E-mail: | |
Organizacijska jedinica: | Odsjek studija Solo pjevanje |
prijediplomski
diplomski
Utorak, 14-16 Odsjek Solo pjevanja, Muzička akademija u Puli, Dom hrvatskih branitelja, Leharova 1, Pula
Sofija Cingula, mezzosopran, rođena je 1977. godine u Zaboku. Osnovnu i srednju školu završila je u Varaždinu. Glazbeno školovanje započela na Glazbenoj školi u Varaždinu. Solo pjevanje upisuje u klasi profesorice Darije Hreljanović. Od akademske godine 1995./1996. započinje studij Solo pjevanja na Sveučilištu za glazbu i glumu u Beču. Dodiplomski studij završava te započinje i završava magisterij na smjeru Opera (pjevačka klasa mag.art. Sebastian Vittucci, operni studio prof. Curt Malm i prof. Uwe Theimer). Magisterij na smjeru Lied i Oratorij upisuje najprije u klasi primadone KS Marjane Lipovšek, a zatim u klasi poznatog opernog prvaka, koncertnog umjetnika i skladatelja KS Roberta Holla, kod kojega, u akademskoj godini 2006./2007. uspješno završava i taj dio studija. Od 2006. godine stručno se usavršava na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Lidije Horvat-Dunjko, a od 2015. godine surađuje s proslavljenom primadonom i vokalnom pedagoginjom Dunjom Vejzović.
Koncertni i operni nastupi mezzosopranistice Sofije Cingula obuhvaćaju širok i raznolik repertoar – od rane glazbe sve do modernih praizvedbi suvremenih autora koji joj nerijetko i posvećuju svoje skladbe.
Uz brojne koncertne nastupe u Hrvatskoj, Austriji te po Sloveniji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Švicarskoj i Južnoj Koreji, nastupala je, uz ansamble bečke Volksopere i Neue Oper Wien, na turnejama po Japanu i Kini. U sezoni 2003./2004. bila je alternacija za Treću damu u bečkoj Volksoperi. U ljeto 2006. nastupila je kao Anina u Verdijevoj Traviati na Glazbenom festivalu u Steyru. 2008. godine, uz maestra Mladena Tarbuka i bečki komorni orkestar Wiener Concert-Verein, nastupila je u poznatom Musikvereinu u Beču. Uz spomenuti bečki komorni orkestar, nastupala je i uz Hofkapelle München, Cameratu Serbicu, Varaždinski komorni orkestar te poznati Hrvatski barokni ansambl.
Od značajnijih hrvatskih nastupa valja spomenuti nastupe na festivalu „Varaždinske barokne večeri“, nastupe u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu te nastupe u Hrvatskim narodnim kazalištima u Zagrebu, Splitu, Varaždinu te u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula. Više od desetljeća nastupa uz gitaristu Darka Rušeca na međunarodnoj manifestaciji „Ljeto u Varaždinu“ u organizaciji Koncertnog ureda Varaždin promovirajući stvaralaštvo Ivana Padovca. Do sada je surađivala s mnogim hrvatskim i inozemnim dirigentima, ansamblima i poznatim umjetnicima. Promotorica je rada hrvatskih skladateljica i skladatelja u inozemstvu - posebno se bavi autorima varaždinskog i istarskog skladateljskog kruga te ženskim skladateljicama s naših prostora. Od važnijih dvorana u kojima je Sofija Cingula nastupila valja spomenuti i dvoranu Ljubljanske filharmonije te beogradski „Kolarac“.
Nagrada za izvrsnost Rotary kluba Varaždin za najbolji magistarski rad dodijeljena joj je 2003. godine za rad na temu Dora Pejačević, život i pjesme. 2007. godine u finalu međunarodnog natjecanja Concorso Internationale di Canto Città di Sant'Angelo 2007 u Italiji, žiri u sastavu eminentnih vokalnih pedagoga iz Austrije, Italije, Kine i Koreje dodijelio joj je posebnu nagradu za najbolju interpretaciju. 2009. godine osvojila je drugu nagradu u svojoj kategoriji kao i posebnu nagradu za najbolju interpretaciju teatra iz Brna na međunarodnom pjevačkom natjecanju Iuventus canti u slovačkom Vrableu. 2010. godine Sofija Cingula se, kao jedina Hrvatica među 56 od stručnog žirija izabranih kandidata iz cijelog svijeta, plasirala na veliko pjevačko natjecanje Seoul International Music Competition.
Vokalnom pedagogijom Sofija Cingula aktivno se bavi već više od deset godina – najprije kao profesorica Solo pjevanja i Komorne glazbe na Glazbenoj školi u Varaždinu, a potom na Muzičkoj akademiji Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli gdje je od 2009. godine stalno zaposlena, od 2013. godine u zvanju docentice. Predstojnica je Odsjeka studija Solo pjevanja i Odsjeka studija Klavira te sudjeluje u izvedbi i osmišljavanju slijedećih kolegija: Solo pjevanje, Komorna glazba, Osnove vokalne tehnike, Vježbe iz vokalne tehnike te Vokalno- tehnički aspekti dječjih pjesmica i vokalnih primjera u nastavi. Sudjeluje i u radu mnogih hrvatskih i međunarodnih umjetničkih i pedagoških radionica, seminara i simpozija te je autorica nekolicine radova, predavanja i prezentacija koje vokalnoj tehnici i pedagogiji pristupaju s aspekta znanosti i najnovijih znanstvenih istraživanja. Stručna je suradnica za vokalnu pedagogiju raznih vokalnih ansambala te prevoditeljica brojnih majstorskih tečajeva i seminara u organizaciji Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga kao i Hrvatske udruge vokalnih pedagoga čija je aktivna članica od samog osnutka. Aktivno je sudjelovala i u Vijeću za nacionalni kurikulum u sklopu kojega je u dva mandata bila članicom radne skupine za Glazbenu umjetnost unutar Umjetničkog područja. Članica je prosudbenih komisija međunarodnih natjecanja iz solo pjevanja i komorne glazbe.
2013. i 2014. godine Sofija Cingula nastupala je (i pjevala) u ulozi Majke u dramskoj predstavi „Glorija“ Ranka Marinkovića u koprodukciji Istarskog narodnog kazališta - Gradskog kazališta Pula i Hrvatskog narodnog kazališta u Varaždinu (redatelj: Damir Zlatar Frey, dramaturginja: Željka Udovičić Pleština).
2015. godine bila je asistentica redatelju Christianu Romanowskom u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci, u predstavama „InferNo“ Milka Kelemena (kojim se Dunja Vejzović vratila opernoj sceni i debitirala na riječkoj pozornici) te „Oedipus Rex“ Igora Stravinskog. Iste je godine, u Hrvatskome narodnom kazalištu u Varaždinu nastupila u ulozi Daphne u Charpentiereovoj operi „Umišljeni bolesnik“ (redatelj: Ozren Prohić) pod dirigentskom palicom maestra Saše Britvića.
2016. godine svečanim je koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu uz Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom violinistice Laure Vadjon obilježila 20 godina umjetničkog rada. Tom je prigodom urednik Branko Magdić mezzosopranisticu Sofiju Cingula predstavio u emisiji „Od portreta do portreta“ Hrvatskog radija. Od iste godine sudjeluje i u kreiranju posebnog koncepta muziciranja - Koncert u mraku - na kojem iz godine u godinu nastupa uz sopranisticu Jelenu Štefanić, glumca Vojina Perića, pijanisticu Ivanu Godec Vinceković i gitaristu Darka Rušeca. Realizaciju tih je koncerata dvije godine uzastopno podržalo i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.
U sezoni 2016./2017. pjevajući ulogu Abuele u de Fallinoj operi „La vida breve“ debitirala je na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Od iste sezone, već treću godinu u Hrvatskome narodnom kazalištu u Varaždinu koncipirala je i moderira ciklus koncertnih matineja „Koncert uz kavu“ na kojima i u tekućoj sezoni ugošćuje poznate hrvatske glazbenice i glazbenike.
Sezona 2017./2018. ponovno ju je u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci odvela putem asistenture redatelju Christianu Romanowskom u operi "Norma" Vincenza Bellinija.
2018./2019. u znaku je hrvatske praizvedbe opere "Caccia lontana" Antonnia Smareglie u koprodukciji HNK u Varaždinu i INK Gradskog kazališta Pula uz redatelja Ozrena Prohića i dirigenta Stjepana Vugera te sopranisticu Jelenu Štefanić. U HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci debitirala je u ulozi Gertrude u Gounodovoj operi "Romeo et Juliette". U istome kazalištu bila je asistentica redatelju/dramaturgu Marinu Blaževiću te je debitirala u ulozi Prve sluškinje u operi „Elektra“ Richarda Straussa. Kao dio autorskog tima (mentorica za glazbu) prvi puta surađuje i sa zagrebačkim kazalištem Mala scena u predstavi "Leptirove pjesme" na glazbu Dore Pejačević.
U kolovozu 2019. godine ostvaruje gostovanje u Londonu na Opera in the City festivalu gdje sa sopranisticom Jelenom Štefanić i dirigentom Stjepanom Vugerom sudjeluje u engleskoj praizvedbi opere Caccia lontana Antonia Smareglie.
Sezonu 2019./2020. započinje u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci kao asistentica redatelju Marinu Blaževiću u novoj produkciji Puccinijeve Tosce.
Operne uloge:
M. A. Charpentier: Daphne („Le malade imaginaire“)
C. W. Gluck: Orfeo („Orfeo ed Euridice“)
G. Paisiello: Lieschen („La Molinara“)
W. A. Mozart: Dritte Dame („Die Zauberflöte“)
Dritter Knabe („Die Zauberflöte“)
G. Verdi: Annina („La Traviata“)
Flora ("La Traviata")
C. Gounod: Gertrude („Roméo et Juliette)
F. von Suppé: Ganymed („Die schöne Galathe“)
J. Strauss: Orlofsky („Die Fledermaus“)
P. I. Čajkovski: Lizina Guvernanta ("Pikova dama")
A. Smareglia: Fiordaliso („Caccia lontana“)
P. Mascagni: Mamma Lucia ("Cavalleria rusticana")
E. Humperdinck: Hänsel („Hänsel und Gretel“)
G. Puccini: La Ciesca („Gianni Schicchi“)
Zita ("Gianni Schicchi")
M. de Falla: Abuela („La vida breve“)
R. Strauß: 1. Magd ("Elektra")
G. Schedelberger: Lou („Die Geschichte des Picando“)
ORATORIJI / KONCERTI
A. Vivaldi: Gloria in D
J. S. Bach: Johannespassion
Matthäuspassion
Weihnachtsosatorium
G. F. Händel: Messiah
G. B. Pergolesi: Stabat mater
W. A. Mozart: Requiem
Missa brevis in D
Krönungsmesse
Spatzenmesse
F. Mendelssohn: Elias
F. Liszt: Via crucis S. 53
J. Brahms: Zwei Gesänge Op. 91
Zigeunerlieder
C. Saint-Saëns: Oratorio du Noël
A. Smareglia: Liriche per voce e pianoforte
G. Mahler: Lieder eines fahrenden Gesellen
Des Knaben Wunderhorn
G. Holst: Four Songs for Voice and Violin
M. Duruflé: Requiem
B. Britten: A Ceremony of Carols
Rejoice in the Lamb
I. Lhotka-Kalinski: Tri pjesme Dobriše Cesarića
E. Korngold: 6 einfache Lieder
D. Bobić: Tri tragične međimurske pjesme (praizvedba)
https://www.bib.irb.hr/pregled/profil/25938
2023. - Sveučilište Sjever, studij Glazba i mediji
2009. - 2023. Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Muzička akademija u Puli
2005. - 2009. Glazbena škola u Varaždinu
Muzička akademija u Puli
A: Rovinjska 14
52100 Pula
Hrvatska
T: +385 52 377 503
F: +385 377 502
E: mapu-ured@unipu.hr
W: mapu.unipu.hr